Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Η ώρα της αμείλικτης επιλογής πλησιάζει κι ο καθένας μας ας κάνει το κουμάντο του...

Ο Αύγουστος αυτός από πολλές απόψεις μοιάζει με τον Αύγουστο του 2007. Να θυμηθούμε ότι τότε άρχισαν να καταρρέουν οι χρηματιστικές αγορές λόγω της μαζικής εκποίησης τίτλων με εγγύησεις τα δάνεια υψηλού ρίσκου των ΗΠΑ. Ήταν το πρελούδιο που τελικά οδήγησε στο κραχ του Οκτωβρίου 2008 μετά την κατάρρευση της τράπεζας Lehmann Brothers. Από τότε η παγκόσμια οικονομία και κυρίως τα δυο μεγαλύτερα κέντρα της, οι ΗΠΑ και η Ευρωζώνη, έχουν επιδοθεί σ' έναν απεγνωσμένο αγώνα δρόμου να απομακρύνουν ένα νέο καταστροφικό κραχ.


Τι κατάφεραν μετά από σχεδόν 6 χρόνια παγκόσμιας κρίσης; Να εκτινάξουν τον όγκο του πλασματικού κεφαλαίου, δηλαδή των χρηματαγορών, παγκόσμια σε επίπεδα που ξεπερνούν πια το ύψος ρεκόρ του 2007, ενώ η παγκόσμια οικονομία έχει συρρικνωθεί από τότε κατά το μέγεθος μιας Γερμανίας. Να δημιουργήσουν τέτοια επίπεδα κοινωνικής ανισότητας και υποβάθμισης της ζωντανής εργασίας, που έχουν οδηγήσει την πραγματική οικονομία σε μια πρωτόγνωρη ύφεση δίχως δυνατότητα διαφυγής.

Η ανισότητα υπονομεύει την όποια ανάκαμψη...

Το γεγονός αυτό αναγκάζει ακόμη και τυπικούς εκπροσώπους των χρηματαγορών να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Μόλις χθες ο οίκος Standard & Poor's δημοσίευσε μια μελέτη με τον χαρακτηριστικό τίτλο: Πώς η αυξανόμενη εισοδηματική ανισότητα υπονομεύει την οικονομική άνοδο των ΗΠΑ... Για φανταστείτε σε τι αδιέξοδο βρίσκεται το παγκόσμιο σύστημα και οι ίδιες οι ΗΠΑ, για να φτάνει μέχρι και η S&P να ομολογεί το προφανές.

Σ' αυτήν αναφέρει χαρακτηριστικά: "Υψηλότερα επίπεδα εισοδηματικής ανισότητας αυξάνουν την πολιτική πίεση, αποθαρρύνοντας το εμπόριο, τις επενδύσεις και τις προσλήψεις... Εκτός από τις ακραίες διακυμάνσεις της οικονομίας, τέτοιες ανισορροπίες στο εισόδημα τείνουν να αμβλύνουν την κοινωνική κινητικότητα και να παράγουν ένα λιγότερο εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό, το οποίο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε μια μεταβαλλόμενη παγκόσμια οικονομία. Αυτό μειώνει τις μελλοντικές προοπτικές εισοδήματος και τις δυνατότητες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, παγιώνονται οι πολιτικές επιπτώσεις και επεκτείνονται τα προβλήματα."

Και καταλήγει στο συμπέρασμα: "Η επισκόπησή μας των δεδομένων, καθώς και ο πλούτος της έρευνας για το θέμα αυτό, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το τρέχον επίπεδο της εισοδηματικής ανισότητας στις ΗΠΑ επηρεάζει αρνητικά την αύξηση του ΑΕΠ, σε μια εποχή που η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου πασχίζει να ανακάμψει από τη Μεγάλη Ύφεση [εννοεί αυτή που ξέσπασε με το κραχ του 2008] και η κυβέρνηση είναι σε ανάγκη από κεφάλαια για να υποστηρίξει τη γήρανση του πληθυσμού."

Αν αυτά ισχύουν - και ισχύουν, όπως πολύ καλά γνωρίζουν όσοι ασχολούνται σοβαρά με το θέμα - για τις ΗΠΑ, τότε τι πρέπει να πούμε εμείς στην Ελλάδα, αλλά και οι άλλοι λαοί στην ευρωζώνη, όπου οι πολιτικές οριζόντιων περικοπών και εισοδηματικής ανισότητας προκειμένου να διασωθεί το ευρώ και οι τράπεζες, είναι πολύ χειρότερες απ' ότι στις ΗΠΑ; Μάλιστα πρόσφατα το Economist (19/7) σε μια κρίση πανικού και υστερίας μπροστά στη νέα διαφαινόμενη επιδείνωση της αμερικανικής οικονομίας, στο κεντρικό άρθρο του ζητά από τις ΗΠΑ να μιμηθούν την Ευρώπη στον τρόπο ολοκληρωτικής διάλυσης του κοινωνικού κράτους και των δικαιωμάτων της εργασίας.

Εντός των πλαισίων, το πλήρες αδιέξοδο...

Το δυστύχημα όμως για το παγκόσμιο σύστημα, για το σύστημα που αντιπροσωπεύουν οι ΗΠΑ και η ευρωζώνη, δεν είναι δυνατόν πλέον να υπάρξει διορθωτική πολιτική που να αντιμετωπίζει τις ανισότητες. Ούτε καν με τους όρους που έγινε την εποχή του μεταπολεμικού "κοινωνικού συμβολαίου" στην Ευρώπη και αλλού. Δεν το επιτρέπει το μέγεθος των διεθνών χρηματαγορών και των τραπεζών.

Σήμερα ο εξέχων εκπρόσωπος του παγκόσμιου καπιταλισμού, ο κατ' εξοχήν "συλλογικός κεφαλαιοκράτης" - για να θυμηθούμε έναν όρο του Μαρξ - δεν είναι ούτε το κράτος, ούτε ο επιχειρηματίας. Είναι η τράπεζα και ο επενδυτής της χρηματαγοράς. Κι αυτούς δεν τους αφορά η οικονομία με όρους ενεργούς ζήτησης και προσφοράς. Τα κέρδη τους δεν εξαρτώνται από τις επενδύσεις στην παραγωγή, τις πωλήσεις εμπορευμάτων και την μισθωτή απασχόληση. Το δικό τους κέρδος μετριέται από τις αποδόσεις χαρτιών στο χρηματιστήριο και τις αγορές χρήματος. Πράγμα που έχει οδηγήσει στην σχεδόν απόλυτη κυριαρχία της χρηματιστικής κερδοσκοπίας σε βάρος ακόμη και των πιο παραδοσιακών μορφών καπιταλιστικού κέρδους. 

Κι έτσι μέσα στα 6 χρόνια της παγκόσμιας ύφεσης που κατάφερε στις πλάτες μιας τερατώδους αναδιανομής εισοδήματος και πλούτου διεθνώς, με την πραγματική οικονομία να γνωρίζει τις χαμηλότερες ιστορικά επιδόσεις της, τουλάχιστον για έναν ολόκληρο αιώνα, ο σημερινός "συλλογικός κεφαλαιοκράτης" κατόρθωσε να εκτινάξει τις αποδόσεις της χρηματαγοράς σε επίπεδα υψηλότερα του 2007. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργήσει μια ακόμη πιο αδύναμη οικονομία με χρηματαγορές πολύ πιο επιρρεπείς και ανοιχτές στα κραχ.

Σε αναμονή ενός νέου μεγάλου κραχ...

Σήμερα, ακόμη και η πιο περιορισμένη "διόρθωση" της χρηματιστικής αγοράς, είναι σε θέση να πυροδοτήσει ένα παγκόσμιο κραχ πολύ πιο ισχυρό από αυτό του 2008, αλλά και του 1929-33. Κι απ' ότι φαίνεται βρισκόμαστε ήδη σε μια τέτοια τροχιά.

Ξεκίνησε μ' ένα κύμα εκποιήσεων μετοχών στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την προηγούμενη εβδομάδα. Συνεχίζεται από την Δευτέρα με πτώση των χρηματιστηρίων στην Ευρώπη, όπου τα χρηματιστήρια της Ιταλίας και της Ισπανίας πλήττονται ιδιαίτερα. To ίδιο και στην Ασία. Μέχρι και η Κίνα νιώθει τη θερμότητα της χρηματιστικής κρίσης.

Οι αναλυτές αποδίδουν αυτή τη "διόρθωση" - όπως ελπίζουν - των αγορών στις γεοπολιτικές εντάσεις και σε άλλους συγκυριακούς παράγοντες. Δεν έχουν πντελώς άδικο. Όντως οι γεοπολιτικές εντάσεις θα εντισχύσουν την αστάθεια. Όμως και οι γεωπολιτικές εντάσεις με τη σειρά τους είναι προϊόν όχι απλά κάποιων "κακών" ή "άστοχων" πολιτικών επιλογών, αλλά της ίδιας της ανάγκης πρόσθετων ευκαιριών κέρδους στις χρηματαγορές σε συνθήκες παγκόσμιας ύφεσης.

Η  αλήθεια λοιπόν είναι ότι μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο κύμα εκποίησης χαρτιών ανάλογο με εκείνο του Αυγούστου 2007. Ίσως και μεγαλύτερο. Καταμεσής μιας παγκόσμιας ύφεσης. Αυτοί που γνωρίζουν ήδη κρατούν την αναπνοή τους, καθώς βλέπουν να συνεχίζεται η καθοδική τάση των αγορών.

Οι γνωρίζοντες δεν αγωνιούν μόνο για ένα πιθανό κραχ, που τελικά είναι σίγουρο ότι η παγκόσμια οικονομία δεν θα το γλυτώσει, αλλά και για την "φούσκα" των παραγώγων, που αισίως έχει ξεπεράσει κατά πολύ το ύψος του 2007 και βρίσκεται κοντά στα 700 τρις δολάρια διθνώς. Το κραχ του 2008 δεν πυροδότησε την κατάρρευση της αγοράς παραγώγων κι έτσι τα κράτη κατόρθωσαν να διασώσουν τις παγκόσμιες τράπεζες και χρηματαγορές. Βέβαια με τρομακτικές επιπτώσεις στους λαούς και στην κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, την οποία βύθισε σε μια πρωτοφανή Μεγάλη Ύφεση.

Τι θα γίνει τώρα, αν τελικά καταρρεύσει η αγορά παραγώγων μετά από ένα ενδεχόμενο κραχ; Κανένα κράτος, ή συνδυασμός κρατών δεν θα μπορέσει να περισώσει τις μεγάλες τράπεζες και τα επενδυτικά κεφάλαια που κερδοσκοπούν στις χρηματαγορές. Μόνο η γνωστή Deutsche Bank διαθέτει στα χαρτοφυλάκιά της περί τα 75 τρις δολάρια σε παράγωγα. Μαζί με την Goldman Sachs, η οποία διαθέτει άλλα 45 τρις δολάρια σε παράγωγα, υπερβαίνουν το παγκόσμιο ΑΕΠ σχεδόν κατά 160%. Φανταστείτε μόνο τι θα γίνει αν και όποτε καταρρεύσει η αγορά παραγώγων.

Τι σημαίνει κραχ για τους λαούς;

Αν κοιτάξει κανείς το πρόβλημα από την σκοπιά των λαών, θα διαπιστώσει ότι το πρόβλημα δεν είναι αυτό καθαυτό το κραχ. Αντίθετα, το κραχ μαζί με μια ενδεχόμενη κατάρρευση της αγοράς παραγώγων, αποτελεί μια βίαιη αναπροσαρμογή ισορροπιών σε μια οικονομία με τόσο βαθιές ανισσοροπίες που χωρίς κραχ και επαναλαμβανόμενες μεγάλες υφέσεις, δεν μπορεί ούτε καν να συνεχίσει όπως είναι. Το κορυφαίο πρόβλημα για τους λαούς είναι οι πολιτικές αποτροπής του κραχ και διάσωσης του "συλλογικού κεφαλαιοκράτη".

Αν σκάσει η μπόμπα ενός παγκόσμιου κραχ είναι σίγουρο ότι η ευρωζώνη και οι τράπεζές της θα υποστούν τις μεγαλύτερες ζημιές, μιας και λόγω της νομισματικής ένωσης έχουν ελάχιστους βαθμούς ελευθερίας κίνησης σε επίπεδο οικονομικών πολιτικών. Τα επιτελεία της ευρωζώνης είναι καταδικασμένα να ακολουθούν νομισματικές μεθόδους για να αντιμετωπίσουν μια κρίση που απαιτεί ριζικά άλλου είδους πολιτικές στο επίπεδο της λαικής κατανάλωσης και της παραγωγής.
Επομένως ένα πιθανό κραχ θα οδηγήσει αναγκαστικά στο κλείσιμο πολλών τραπεζών. Πρωτίστως σε χώρες όπως η Ελλάδα.

Σε μια τέτοια περίπτωση οι κυβερνώντες κατά τη συνήθη τους πρακτική θα προχωρήσουν σε αναστολή πληρωμών προς το εσωτερικό σε μισθούς και συντάξεις, προκειμένου να διασώσουν τους ολιγάρχες και τους τραπεζίτες. Οι καταθέσεις θα κάνουν φτερά και ο πληθυσμός θα κληθεί να τα φέρει βόλτα όπως-όπως.

Φυσικά οι κυβερνώντες θα επικαλεστούν και πάλι "έκτακτες συνθήκες" για να επιβάλουν τώρα πια καθεστώς πολιορκίας με ντόπιες και ξένες δυνάμεις εξ Ευρώπης, αλλά και με το κοινοβούλιο να λειτουργεί όπως και τώρα ώστε η αντιπολίτευση να κάνει το καθήκον της - να καταγγέλει κρατώντας τα προσχήματα - αλλά χωρίς να βάζει εμπόδια στην πράξη.

Και τότε ο Έλληνας θα κληθεί να αποφασίσει. Ή να ζήσει σε κατάσταση πλήρους αποκτήνωσης, ή να σηκωθεί όρθιος για να διεκδικήσει την χώρα του. Με ή χωρίς παγκόσμιο κραχ, αυτή η ώρα της αμείλικτης επιλογής για τον καθένα από εμάς δεν θα αργήσει να έλθει. Το τι θα γίνει τελικά θα εξαρτηθεί από το αν το 10-20% του λαού μας που υπολογίζω ότι δεν έχει χάσει τις αισθήσεις του, τον πατριωτισμό του, τη θέλησή του να παλέψει για ένα καλύτερο αύριο, δικό του και των παιδιών του, θα εγκαταλήψει τα κομματικά μαντριά, τους ιδεολογικούς φραγμούς για να ενωθεί σ΄ένα αυθεντικά εθνικό απελευθερωτικό κίνημα με σκοπό να φέρει τον λυτρωμό. Διαφορετικά η Ελλάδα και ο λαός της, όπως έχουν ταυτιστεί ως έθνος ιστορικά μέχρι σήμερα, θα σβήσουν από τον οικονομικοπολιτικό χάρτη του πλανήτη.

31 σχόλια:

  1. Γιώργος Γρυμπογιάννης6 Αυγούστου 2014 στις 5:26 μ.μ.

    Το σχόλιο ακολουθείται από την συνέχειά του σε δεύτερο σχόλιο γιατί είναι κατά τι μεγαλύτερο του προβλεπομένου από την ιστοσελίδα μεγέθους.
    "ένα αυθεντικά εθνικό απελευθερωτικό κίνημα"
    Είναι το ζητούμενο το οποίο, εξ αντικειμένου, δεν μπορεί να ταυτιστεί με οποιοδήποτε κόμμα, με οποιαδήποτε "ιδεολογική συγγένεια", με οποιονδήποτε παραμερισμό της κοινότητας του σκοπού χάριν δευτερευουσών προσωπικών και συλλογικών διαφορών, με οποιαδήποτε άρνηση ή αδυναμία συνεργασίας μεταξύ προσώπων και φορέων που ενεργούν με ταυτόσημες ή και παράλληλες πράξεις γι' Εκθέτω συνοπτικά το κατά τη γνώμη μου επιχειρησιακό απελευθερωτικό πλαίσιο ενεργειών και περιεχομένου:
    Οι βασικοί πυλώνες του μνημονιακού συστήματος είναι, ο ΠτΔ, η κυβέρνηση με τους κάθε λογής συνεργάτες της, η δήθεν Ελληνική Βουλή, η ηγεσία της Δικαιοσύνης, η συνδικαλιστική ηγεσία, οι εργοδοτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις, τα μ.μ.ε. και οι μεγαλοεργοδότες με αιχμή τους τραπεζίτες.
    Αυτοί οι πυλώνες στηρίζονται στην παθητική αντιμνημονιακή αντιμετώπιση (με εξαιρέσεις προσωπικών προσπαθειών ενεργών πολιτών) του άρθρου 86Σ και στη χρήση των δυνάμεων ασφαλείας ως ασπίδα και ως καταστολή, για την προστασία των εγκληματικών μνημονιακών και άλλων δραστηριοτήτων τους.
    Νομίζω ότι κατ΄αρχήν πρέπει να πολεμάμε καθημερινά και αδυσώπητα κατεξευτελίζοντας αυτούς τους οκτώ βασικούς συστημικούς πυλώνες (και βέβαια την Τρόϊκα-Ε.Ε./ΕΚΤ/ΔΝΤ) κάτω από τη χωροταξική μύτη τους και μέσα στο θεματικό τους γήπεδο, με λογικά, επιστημονικά και δικαιϊκά όπλα (προκηρύξεις σε ελληνική και αγγλική γλώσσα και διάδοση και στο εξωτερικό) τόσο για τις καταγγελίες μας μας όσο και για τις σχετικές προτάσεις μας. Γι' αυτόν τον πόλεμο δεν χρειάζονται ούτε άδειες για συγκεντρώσεις πολλών ατόμων, ούτε κοπιώδεις προσπάθειες. Αφού προκαλούμε το κοινωνικό ενδιαφέρον με τον προηγούμενο τρόπο στη συνέχεια οξύνουμε τον πόλεμο με κοπιωδέστερες προσπάθειες και συνεχίζουμε με αυτό τον εναλασσόμενο τρόπο, κ.ο.κ. .
    Το θεματολογικό πλαίσιο προτείνεται να περιλαμβάνει:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργος Γρυμπογιάννης6 Αυγούστου 2014 στις 5:33 μ.μ.

    Συνέχεια από το πρώτο σχόλιο
    1) ότι η Ελλάδα, οι Έλληνες, ο Ελληνισμός, εξ΄αιτίας ενός επαχθούς και απεχθούς χρέους, αδιευκρίνιστου ύψους (έγκυροι εκτιμητές το υπολογίζουν 600-750δις ευρώ) για το οποίο ουδέποτε πραγματοποιήθηκε λογιστικός έλεγχος, βιώνουν συνθήκες κατάργησης εθνικής κυριαρχίας και προσβολής στοιχειωδών ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, με αποτέλεσμα μία Εθνοκτονία σε εξέλιξη.
    2) ότι το πολιτικό σύστημα συντηρεί και «αξιοποιεί» με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την εγκληματικά ιδιοτελή (αντι)συνταγματική τεχνική ρύθμιση (άρθρο 86 Συντάγματος) περί δικαστικού αυτοελέγχου από το ίδιο το Κοινοβούλιο των εγκληματικών πράξεων υπουργών και βουλευτών.Το άρθρο 86Σ είναι κατάφωρα αντισυνταγματικό και έτσι οφείλει να το αντιμετωπίζει η Ελληνική Δικαιοσύνη.
    3) ότι οι μηνύσεις των πολιτών κατά της Κυβέρνησης για το ποινικό αδίκημα της Εσχάτης Προδοσίας, τις οποίες η Δικαιοσύνη υποχρεώνεται να διαβιβάζει στη Βουλή με βάση το άρθρο 86 του Συντάγματος, διαβιβάστηκαν μεν, όμως όχι μόνο ουδέποτε εξετάστηκαν, αλλά ούτε που αναγνώστηκαν έστω και από έναν Έλληνα Βουλευτή οποιουδήποτε Κοινοβουλευτικού Κόμματος!
    4) ότι η η Ελληνική Δικαιοσύνη, κλείνει τα μάτια και τα αυτιά καθ΄όσον αφορά τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την εκ των προτέρων χορήγηση δικαστικής ασυλίας σε στελέχη τραπεζών και οργανισμών που εγκληματούν κατά την διενέργεια των φιλομνημονιακών και των καθ΄υπόδειξην της Τρόϊκας ενεργειών τους. Ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη, αντί να διατρανώνει παγκοσμίως τις ωμές παραβιάσεις κάθε έννοιας δικαίου, δηλαδή, στοιχειωδών, ατομικών/κοινωνικών/συνταγματικών δικαιωμάτων και την υφαρπαγή της δημόσιας και της ιδιωτικής περιουσίας,
    σε συνδυασμό με την βιολογική εξόντωση χιλιάδων Ελλήνων πολιτών και τον εξαναγκασμό άλλων να μεταναστεύσουν δια παντός, περιορίζεται στο να διεκδικεί με δηλώσεις και με δικές της αποφάσεις πρότερους μισθούς και συντάξεις τα οποία ο υπόλοιπος Ελληνικός πληθυσμός αμετάκλητα στερείται.
    5) ότι το σκληρό νόμισμα του ευρώ ακολουθεί τις συνέπειες από τη θεωρία του μηδενικού αθροίσματος του διεθνούς εμπορίου όπου το πλεόνασμα μιας χώρας ισούται με το έλλειμμα άλλων. Ότι το αλλότριο νόμισμα του ευρώ υπακούει στο άρθρο 123 της συνθήκης της Λισαβώνας, που επιτρέπει τη λειτουργία των εμπορικών τραπεζών με κλασματικά αποθεματικά και τη δημιουργία άϋλου (ιστορικής σημασίας παραδοχή:BANK OF ENGLAND- Money creation in the modern economy) νομίσματος από τις εμπορικές τράπεζες. Δηλαδή, να εκδίδουν χρήμα εκ του μηδενός με ηλεκτρονικές λογιστικές εγγραφές με ταυτόχρονη δημιουργία χρέους (παρέχοντας δάνεια σε κράτη με τοκογλυφικά επιτόκια της τάξεως μέχρι και του 8,5% σε σχέση με τα επιτόκια των αντιστοίχων ομολόγων της Γερμανίας που ανήρχοντο σε 2% και σε ιδιώτες με υψηλότατα τοκογλυφικά επιτόκια).
    6) ότι μία νομισματική πολιτική που αποβλέπει στο δημόσιο συμφέρον της χώρας ασκείται από μία Κεντρική Τράπεζα που αντανακλά πράγματι Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), διότι η σημερινή ΤτΕ ελέγχεται κατά συντριπτική πλειοψηφία από μετόχους που επί 85 ολόκληρα χρόνια παραμένουν άγνωστοι στον Ελληνικό λαό. Η σημερινή ΤτΕ είναι μία ανεξάρτητη αρχή υπεράνω και του Υπουργείου Οικονομικών και συνεπώς είναι αδύνατον να ελεγχθεί από την εκάστοτε Ελληνική Κυβέρνηση.
    Επίσης, ότι ο Οργανισμός αυτός (η ΤτΕ) λογοδοτεί και ενεργεί σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), ενός αλλότριου θεσμικού οργάνου με έδρα την Φραγκφούρτη της Γερμανίας.
    7)ότι η Έκθεση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ που δημοσιεύτηκε την 07/03/2014 στην ιστοσελίδα του ΟΗΕ διαπιστώνει καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην μνημονιακή Ελλάδα και απαιτεί:
    Διεξαγωγή ενός ανεξάρτητου, διαφανή και συμμετοχικού λογιστικού ελέγχου του χρέους της, προκειμένου να προσδιορίσει την προέλευσή του, να εντοπιστούν και να λογοδοτήσουν εκείνοι που είναι υπεύθυνοι για το χρέος.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περιμένοντας τους βαρβάρους [κραχ] λοιπόν.
    Αλλά ό,τι κι αν λέει ο Καβάφης, πότε ήταν λύση οι βάρβαροι; Αγαπητέ Δημήτρη, οι υπολογισμοί σου είναι απολύτως λογικοί και ξέρεις καλά τι λες όταν κάνεις προγνώσεις, αλλά είναι δείγμα ήττας (οχι δικιάς σου αλλά συνολικά του λαού και όλων μας) το γεγονός οτι σχεδόν ευελπιστούμε σε ενα βίαιο κραχ μήπως και σπάσουν αυτά τα μάγια που κρατούν τη πλειοψηφία στα αόρατα δεσμά της ακινησίας και της ηττοπάθειας. Φοβάμαι μήπως βάλουμε μυαλό οταν η φωτιά του πολέμου που τώρα βλέπουμε παντού γύρω μας στο κόσμο θα καίει ήδη τα σπίτια μας.

    Γιώργος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το ενδεχόμενο που φοβάμαι περισσότερο. Ποτέ δεν περίμενα ότι ο ελληνικός λαός θα άφηνε τα πράγματα να φτάσουν ως εδώ. Να τον πουλάνε και να τον αγοράζουν δεξιά και αριστερά κοράκια. Ίσως να μην ήθελα να πιστέψω πόσο βαθιά διαβρωμένος ήταν από δεκαετίες συστηματικού εκμαυλισμού από τους πάντες. Και τώρα φοβάμαι. Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που ειλικρινά φοβάμαι. Φοβάμαι για την πατρίδα μου. Κι επειδή ξέρω πολύ καλά αυτό που έρχεται, ένα έχω να πω: θα ευχόμαστε να γίνουμε Ουκρανία. Σε τόσο κρίσιμες καταστάσεις, μια χούφτα άνθρωποι την κατάλληλη στιγμή μπορούν να κάνουν την διαφορά. Αρκεί να είναι αποφασισμένοι και ακλόνητοι.

      Διαγραφή
    2. εισαι κομμουνιστης ?

      Διαγραφή
    3. Πες τον ότι θέλεις, όπως θέλεις, το μόνο που δεν μπορείς να του προσάψεις είναι ότι δεν είναι πατριώτης.

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετικά διαφωτιστικό το κείμενο-κι όχι μόνο.Ζούμε τον έσχατο παραλογισμό,την αρρώστια,που ξεβράζει ένας "πολιτισμός",που δεν ήταν πολιτισμός,αλλά η πιο χυδαία μορφή υποκρισίας και ατομισμού.Όλα εμπορευματοποιήθηκαν για να ψευτίσουν όλα...ακόμα κι οι ψυχές.Όλα στην υπηρεσία της ψεύτικης εικόνας,του κέρδους,του βολέματος.Δεν υπάρχουν συναισθήματα,όνειρα,πόθοι;Τόσο νήπιοι και μωροί αποδειχτήκαμε,τόσο δηλητηριασμένοι από τα πρότυπα του πιο άθλιου και απάνθρωπου πολιτικού συστήματος,ώστε νιώθουμε ανασφάλεια και φόβο με το ενδεχόμενο της ανατροπής του;Πότε θα βρίσκαμε την πιο κατάλληλη ευκαιρία να το ανατρέψουμε από αυτήν που τώρα μας δίνετε;Κι όμως αδυνατούμε να πιστέψουμε σε εμάς,να εμπιστευτούμε το διπλανό μας,να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων.Φοβάμαι ότι όλο αυτό έχει να κάνει με τη στρεβλή εικόνα,που εισπράξαμε χρόνια για την ίδια τη ζωή μας,τον εαυτό μας και τους γύρω μας.Εμάς φοβόμαστε...αλλά την ευθύνη της απόφασης ζωής,που καλούμαστε έτσι ή αλλιώς να πάρουμε δεν θα την αποφύγει κανείς μας.Ή τελειώνουμε με το χθες-και τον παλιό εαυτό μας,ή χανόμαστε.Κανένας και τίποτα δε μπορεί να μας υποτάξει,αν μέσα μας είμαστε στ' αλήθεια ελεύθεροι,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περισσότεροι από 20% είναι εκτός μαντριού κομματικού, αλλά δεν υπάρχει γνωστός '"πολιτικός χώρος" που να δείχνει ότι δεν είναι μαντρί .Όλοι αυτοί που απέχουν από την εκλογική διαδικασία είναι απολιτίκ ή φανατικοί ποδοσφαιρόφιλοι που έχουν γραμμένη την πολιτική και την οικονομία (πόσο μάλλον την πολιτική οικονομία)στα παλαιότερα των υποδημάτων τους ή αντιεξουσιαστές που πιστεύουν ότι όποιος καθίσει σε καρέκλα εξουσίας υφίσταται μετάλλαξη, παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις , και έτσι δεν αξίζει ούτε να ελπίσουν ότι μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα. Εγώ πιστεύω πως δυο τρόποι υπάρχουν, ώστε να βγούμε από το τέλμα. Ή σκοτώνουμε το λιοντάρι της "Νεμέας" η το ψιλοταίζουμε όλοι μαζί, ώστε να συντηρείται ψιλοχορτάτο και να μην μας κατασπαράξει. Αυτόν τον δεύτερο τρόπο έχουν επιλέξει και με την εκλογική τους συμπεριφορά οι συμπολίτες μας. Για την πρώτη επιλογή χρειάζεται Λαός με κότσια , με ψυχή , με γνώση, με ετοιμότητα ακόμα και για θυσίες . Χρειάζεται Διάκριση των εξουσιών ώστε να μην τολμούν να νομοθετούν ερήμην του λαού και Τύπος πραγματικά ανεξάρτητος κι όχι αγορασμένος ή κομματικός με πίστη στην ελευθεροτυπία . (πρόσφατα διάβαζα για τον έντιμη στάση των εφημερίδων κατά του συνταγματικού πραξικοπήματος του 1874 )
    Αυτοί που ξέρουν τί συμβαίνει στη χώρα μας είναι πολύ περισσότεροι από όσους απαιτεί μια ανατροπή . Το μετά είναι το πρόβλημα. Με τα έξω λαμόγια καθαρίζουμε . Γυρίζουμε σε εθνικό νόμισμα , διαγράφουμε το ληστρικό χρέος , τιμωρούμε τους πολιτικούς που μας έφεραν ως εδώ με εξοστρακισμό. Με τα μέσα λαμόγια τί γίνεται; Αυτοί έφεραν τα ξένα λαμόγια. Μπορεί ο απλός λαός να τα βρεί μαζί τους; Προς το παρόν τα μέσα λαμόγια που στηρίζουν τους εμπλεκόμενους πολιτικούς με τα «άμφια» και τα έμφια αρμέγουν τους πολίτες. Να ενωθούμε όλοι μαζί να σώσουμε τον Μπόμπολα που θα ρθει και η σειρά του οσονούπω; (έτσι ακούω ότι θα γίνει, Αφού φαγωθούν οι μικρές περιουσίες και η δημόσια περιουσία, θα έρθει η σειρά των μεγάλων. Είναι αλήθεια;)Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση στον κόσμο. Εγώ π.χ δεν πλήρωσα το χαράτσι για ένα "αρχαίο"ερείπιο που κληρονόμησα. Τώρα για να το μεταβιβάσω στο παιδί μου θα αναγκαστώ να το πληρώσω και με τόκο. Τι άλλο μπορώ να κάνω; Να το χαρίσω μήπως στο δημόσιο; Πού είναι το Κίνημα Δεν Πληρώνω που έκλεινε τα διόδια και γινόταν τζερτζελές και επεισόδια και ανέβαιναν οι εισπράξεις στα Μπομπολάδικα κανάλια; Προς το παρόν ξέρω πολλούς που αποφεύγουν τα διόδια με χρήση του παλιού οδικού δικτύου μπαινοβγαίνοντας στην Εθνική ή στην Εγνατία και, επειδή μειώθηκε η κίνηση στους δρόμους αυτούς, διάβασα ότι θα τοποθετηθούν διόδια και στις εξόδους για τις παράπλευρες οδούς από το 2015. Αυτοί που πλουτίζουν ακόμα και σήμερα από την κρίση (κανάλια- εφημερίδες και πολιτικοί)γαβγίζουν υποκριτικά κατά του συστήματος με το οποίο είναι διαπλεκόμενοι.. Ο φοβισμένος λαός βλέπει την κρίση στη γειτονιά του και επαναπαύεται στα ψίχουλά του μιας και η ίδια η ζωή έχει απαξιωθεί. Έκλεισαν την ΕΡΤ. Έγινε αντίσταση , συμπαράσταση από τα κόμματα , από ενεργούς πολίτες Τώρα μια χαρά τα βρίσκουν τα κομματόσκυλα και με τη ΝΕΡΙΤ. Τι να πώ; Τώρα πληρώνουμε και για ΝΕΡΙΤ στους φουσκωμένους λογαριασμούς της ΔΕΗ σα βλάκες
    (βαρβάρα)







    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχάς ποιος είπε ότι θα τα βρει ο λαός με τα ντόπια λαμόγια; Εθνικό απελευθερωτικό κίνημα σημαίνει δημοκρατική ή λαοκρατική - για να θυμηθούμε το ΕΑΜ - αναγέννηση της Ελλάδας. Δεν μπορείς να ξεκαθαρίσεις τους λογαριασμούς σου με όλο το πλέγμα των σχέσεων εξάρτησης και υποδούλωσης της χώρας, χωρίς να ξεριζώσεις το πολιτικό και οικονομικό σύστημα που στηρίζεται σ' αυτή την εξάρτηση. Διαγραφή του χρέους σημαίνει συντριβή του υφιστάμενου τοκογλυφικού τραπεζικού συστήματος. Σημαίνει άλλο νόμισμα κι άλλη νομισματική λειτουργία. Σημαίνει αναγκαστικά δημοκρατία για τον λαό, διότι χωρίς αυτή είναι αδύνατο όχι μόνο να διαγράψεις, αλλά να κάνεις το οτιδήποτε.

      Διαγραφή
  6. (συνέχεια)
    Κύριε Καζάκη, εξήγησε σε παρακαλώ τι είναι τα παράγωγα που αναφέρεις στο άρθρο σου, για κάποιους σαν εμένα που δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω και που νομίζω ότι εκφράζει πολλές μητέρες σαν εμένα είναι ότι αν είχα αγόρια δεν θα τα έστελνα στον πόλεμο που θα μας κήρυτταν οι Τούρκοι, οι Σκοπιανοί, οι Βούλγαροι και οι Αλβανοί για να σώσουν την περιουσία τους οι Μπομπολάδες, μιας και δεν κατάφερα τόσα χρόνια δουλεύοντας έντιμα να έχω περιουσία. Η εθνική συνοχή είναι το ζητούμενο ή μήπως η ταξική συνείδηση; (Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο;;;; κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει;;;) Τέλος πάντων , πάλι τα δικά μας τα παιδιά θα πολεμήσουν . Αυτοί θα πάρουν το χρυσάφι και θα την κοπανίσουν. Και μετά θα επιστρέψουν για τους θώκους και τις καρέκλες, αν δε βάλουμε μυαλό. Επίσης κάτι ανέφερες σε προηγούμενο πρόσφατο σχόλιο για κάποιον ανεκδιήγητο Στήνα (εννοείς τον Άγι Στίνα;) Οι πληροφορίες που πήρα από το διαδίκτυο και από ένα βιβλίο που πρόχειρα ξεφύλλισα για το πρόσωπο αυτό (Στήνα δε βρήκα) ,δεν δικαιολογούν το επίθετο. Δεν τρελάθηκα και με όσα διάβασα, αλλά για παλιούς αγωνιστές , που πάλεψαν για κάτι που θεωρούσαν ιδανικό και το πίστεψαν και φυλακίστηκαν δε μου πέφτει λόγος. Άλλοι μας κάναν τη ζημιά. . Επίσης σε προηγούμενο σχόλιό μου όπου ανέφερα το όνομα του Οδ. Γιακουμάκη για τον οποίο απάντησες αρκετά απαξιωτικά- ίσως γνωρίζεις περισσότερα από εμένα . Εγώ από όσες εκπομπές του VMEDIA είδα δεν άκουσα αρνητικό σχόλιο για το ΕΠΑΜ . Θεωρούσα ότι είναι φιλικοί προς το ΕΠΑΜ και ο Μενέλαος (αν είναι ο Μενέλαος του «χωρίς εφεμ» )και ο αναρχικός τραπεζίτης που άκουγα τις εκπομπές του. Ειλικρινά δεν ξέρω αν έκαναν ζημιά λέγοντας ότι δεν πρέπει να μετέχουν στις ευρωεκλογές αυτοί που είναι εναντίον του ευρω και της ευροζώνης. Μεγαλύτερη ζημιά έκανε ο Τράγκας που ειρωνεύτηκε τα μικρά κομματα μετά το εκλογικό αποτέλεσμα, ενώ πριν τα διαφήμιζε, γιατί αυτό συνέφερε το δικό του κόμμα , το φίλο του τον Σαμαρά και το συνάφι. Εγώ τις αντιμνημονιακές φωνές (εννοείται, εκτός των φασιστών και των χρυσαυγιτών) τις θέλω ενωμένες. και είναι ανάγκη να ενωθούν για να σώσουμε ό,τι απέμεινε . Ας γίνει ο καβγάς μετά και ο κόσμος θα καταλάβει ποιοι χρειάζονται τις καρέκλες και ποιοί θυσιάζονται για αυτές
    Να επισημάνω και κάτι και μην το εκλάβει κανείς ως κολακεία Τους κόλακες τους σιχαίνομαι, περισσότερο από τους συκοφάντες . Για τους μεγαλοδημοσιογράφους και τα μεγάλα ονόματα που τους πλαισιώνουν, «¨Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις» Στον Ενικό π,χ. ο Μπογιόπουλος έχει να γράψει από τις 18/7 . Σαν να μη συμβαίνει τίποτα, όλοι κάνουν διακοπές και σε τιμά κ. Καζάκη που αγωνιάς και γράφεις και μας ενημερώνεις . Αυτή σου η συνέπεια και η ευθύνη πρέπει να εκτιμηθεί από όλους είτε σε συμπαθούν είτε όχι. Μακάρι το e-roi να καταφέρει την πολιτική αφύπνιση. Και να μην είναι μόνο στο διαδίκτυο. Δεν έχουν όλοι πρόσβαση σ΄αυτό. Είναι ακριβό το πακέτο και σε κάποιες ηλικίες άγνωστο. Αν θέλεις και μπορείς, λύσε μου τις απορίες
    (βαρβάρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παράγωγα είναι μια μορφή στοιχήματος που γίνεται με βάση το πώς θα διακυμανθούν διάφορα μεγέθη, επιτόκια, συναλλαγματικές ισοτιμίες, ασφάλιστρα κινδύνου (CDS), κοκ.
      Ναι για τον Άγι Στίνα πρόκειται και ήταν κάτι παραπάνω από ανεκδιήγητος. Όταν ο λαός σου αγωνίζεται ενάντια στον κατακτητή για μια νέα Ελλάδα κι εσύ είσαι κλεισμένος σπίτι σου και τον καταγγέλεις ότι είναι υποχείριο των βρετανών, τότε είσαι πράκτορας της γκεστάπο ακόμη κι αν δεν το ξέρεις. Ο κύριος αυτός ήταν της "ταξικής συναδέλφωσης" με τον κατακτητή. Κανονικά θα είχε την τύχη των Τυρίμου, Μιχαλέα και άλλων, δηλαδή εκτέλεση από ανταρτοδικίο, αλλά την σκαπούλαρε γιατί πολύ απλά είχε κληστεί σπίτι του και ιδιώτευε. Δεν συνιστούσε κίνδυνο για το κίνημα και γι' αυτό την σκαπούλαρε. Μετά την κατοχή δημοσιοποίησε όλη τη λύσσα που ένιωθε ενάντια στο ΕΑΜ και το λαικό κίνημα της κατοχής. Όντας αυτός απών.
      Μιλάς για ταξική συνείδηση, αλλά τάξη χωρίς έθνος δεν υπάρχει. Και κατάκτηση ταξικής συνείδησης για τις κατώτερες τάξεις είναι η κατανόηση ότι το έθνος, αλλά και η επικράτεια που αντιστοιχεί σ' αυτό ιστορικά, δηλαδή η πατρίδα, τους ανήκει δικαιωματικά. Ποτέ δεν υπήρξε κίνημα εργατικό, προλεταριακό, επαναστατικό που να μην έθεσε ως πρωτεύον ζήτημα την υπεράσπιση της πατρίδας όταν αυτή κινδύνευε από κατακτητές. Κι εκείς βρίσκεται η διαφορά. Η μεν άρχουσα τάξη πάντα προσπαθούσε να τα βρει με τους κατακτητές, ενώ ο λαός με πρώτη την εργατική τάξη πάντα αγωνιζόταν για την ελευθερία της πατρίδας, όχι για την παραδώσει στους άρχοντες, αλλά για να θεμελιώσει τη δική του εξουσία. Από την εποχή της επανάστασης του 21 συμβαίνει το ίδιο. Γι' αυτό και η εξασφάλιση της εξουσίας από την άρχουσα τάξη συνοδευόταν πάντα από εμφυλίους και εθνικούς διχασμούς.
      Προσωπικά η απαξίωση που εξέφρασα για τον κ. Γιακουμάκη δεν αφορά στη θέση περί ευρωεκλογών. Αυτή είναι μια τελείως λανθασμένη πολιτικά, εθνικά και ταξικά θέση, που εξωθεί στην πολιτική αδιαφορία, αλλά δικαίωμα του οποιουδήποτε είναι να την εκφράζει. Ανάλογες θέσεις πήρε και μια πολύ μικρή μειοψηφία μελών του ΕΠΑΜ στη δημοψηφισματική απόφαση του πήρε το Μέτωπο. Όμως η μεγάλη διαφορά είναι ότι τα μέλη που μειοψήφισαν στο Μέτωπο, ρίχτηκαν στην πολιτική μάχη σεβόμενοι την απόφαση της μεγάλης μειοψηφίας των μελών του ΕΠΑΜ. Αντίθετα τύποι σαν τον Γιακούμακη είναι της παρλάτας. Όταν δεν περνά το δικό τους, κάνουν το παν να διαλύσουν οργανώσεις, να υπονομεύσουν τη δράση του Μετώπου, να συκοφαντήσουν, κοκ. Αυτά όταν ανήκαν στο ΕΠΑΜ. Τώρα παίζουν με τα κουβαδάκια τους στο VMEDIA και όλα είναι μέλι-γάλα. Είναι μεγάλη ευθύνη να κάνεις πράξη τα λόγια σου. Και είναι πολύ πιο εύκολο να το παίζεις, παρά να είσαι αληθινός αγωνιστής.

      Διαγραφή
  7. κραχ θα δεχτουμε κι αν παμε σε χρεωκοπεια με τη δραχμη οπως λες οτι θα μας εσυ παραφτα .. κραχ = οικονομικη διαλυση .. χρεωκοπεια .. κτλ .. κι ενα νιανιαρο ξερει τι σημαινει κραχ ..

    τελος δε μαρεσει η φατσα σου η ιδεολογια σου ουτε ο διεθνισμος σου ωπερ θεωρω αδυνατον ακομη κι με μια συντεταγμενη χρεωκοπεια το πως θα ανοικοδομησεις σωστα τη χωρα μας ...

    πολλω δε μαλλον οταν εσυ θα μας βγαλλεις απ ολα εν μι νυχτι .. διχως να οργανωσεις το παραμικρο ..

    1 ) διαφωνω με τον τροπο που προτινεις την εξοδο απο τα παντα ολα παραφτα οπως εχεις ξεκαθαρισει

    2 ) διαφωνω με την κομμουνιστικη ιδεολογια σου και τις διεθνιστικες σου τασεις οσοι σε εψαξαν εμαθαν τι εισαι οσο τελευταια κι αν κρυφτηκες !

    3 ) εχεις στηριξει απειρες παθογενεις .. ερτ .. κι αλλα απειρα .. συντεχνιακα συμφεροντα βολεμενων ..

    4 ) δε θα ηθελα εσυ να συμμετεχεις στην ανοικοδομηση της ελλαδος επειδη σε θεωρω πολιτικα ανθελληνα .. δεν εχεις καμια θεση στις πολιτικες εξεληξεις .. κι δε πρεπει να εχεις ...

    Η λυση ?

    Μικρη σημασια εχει το νομισμα .. αν θα πρεπει να παμε στη δραχμη αυτο δε μπορει να γινει εν μια νυχτι διχως να οργανωσουμε κι στησουμε στοιχωδης δομες της οικονομιας μας ..

    Καμια παθογενεια κομματοσκυλων συντεχνιακων συμφεροντων δεν πρεπει να υπαρχει στη νεα οικονομια ουτε για δειγμα ..

    Η Οικονομικη ανακαμψη δε μπορει να επελθει δινωντας ιθαγενεια σε πληθωρα λαθρομεταναστων .. κι αλλα χιλιαδες .. ουτε να καταπολεμηθει η ανεργια .. οσο διεθνιστης κι ανθελληνας να ειναι καποιος .. ακομη κι αυτος αναλογιζεται το εμποδιο προς την ανακαμψη της οικονομιας ..


    τελος σωρεια θεματων μου εχουν αποδειξει πολλα για σενα .. που δε τολμας καν να εμφανησεις .. το ποιοι σε χρηματοδοτουν .. βιντεο με ομιλιες σου που σε ξεβρακωνουν .. μπαρουφες σου στην τηλεοραση που ακομη κι πρωτοετης φοιτητες γελανε μαζι σου .. η ανεγερση σωστων στηριγματων μιας εθνικης οικονομιας σιγουρα δε μπορει να βρισκεται μεσα σε διεθνιστηκες τασεις κι αποψεις κι πολιτικες .. αυτα τα κανει καποιος αφοτου στησει ενα κρατος σωστα σε καθε τομεα του καθως κι σε οτι αφορα την οικονομια του ..

    σιγα μη το αναρτησεις ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ στην αρχή νόμισα ότι ο παραπάνω "Ανώνυμος" είναι απλά τρεις λαλούν χρυσαυγίτης. Στην τελευταία παράγραφο το ΄πιασα ότι είναι από τους μεροκαματιάρηδες του διαδικτύου που βγάζουν χαρτζηλίκι μπαίνοντας και λερώνοντας ιστοσελίδες που είναι στο μάτι της μονταζιέρας. Καζάκη προτείνω να μην αναρτάς καθόλου σχόλια τέτοιων καραμπινάτων περιπτώσεων γιατί εκτός του ότι μας εκνευρίζουν, μας ξοδεύουν και το χρόνο μας. Φυσικά υποστηρίζω να αναρτάς όλα τα αντίθετης άποψης σχόλια, που διαθέτουν έναν ειρμό, οτιδήποτε κι αν είναι αυτά, όταν τα εκφράζει άνθρωπος κι όχι "ρομποτάκι" ακαθαρσίας.

      Διαγραφή
    2. Harry, ο τυπος είναι, αν κρινω από τα ορθρογραφικα, είναι το τσιρακι του Αδωνι, ο psy.

      Διαγραφή
  8. Αν σκάσει η μπόμπα ενός παγκόσμιου κραχ είναι σίγουρο ότι η ευρωζώνη και οι τράπεζές της θα υποστούν τις μεγαλύτερες ζημιές, μιας και λόγω της νομισματικής ένωσης έχουν ελάχιστους βαθμούς ελευθερίας κίνησης σε επίπεδο οικονομικών πολιτικών.

    δηλαδη εισαι υπερ ενος παγκοσμιου κραχ ! χαχαχαχαχαχαχαχαχααχαχαχαχααχ τι λεει το τυπος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΣΥ αυτό κατάλαβες? ότι ο Καζάκης που αναλύει την κατάστασή ( οικονομολόγος είναι ο Άνθρωπος , αρα η άποψη του είναι εστο και κατ' ελάχιστον πιο αξιόπιστη από την δική σου) τις παγκόσμιας οικονομίας και προειδοποιεί, είναι υπερ. του κραχ? Να χαρώ τα μυαλά που κουβαλάς .

      Διαγραφή
  9. Κάποτε ένας ωραίος τύπος, ο Carlo Cipolla,
    στο εγχειρίδιο του περί ηλιθίων ,ξεχώριζε τους ανθρώπους σε 4 κατηγορίες :

    Α (ανήμπορους )

    Ε( ευφυείς )

    Κ( κακοποιούς) κοινώς λαμόγια

    Η ( ηλίθιους )


    Απο τα γραπτά ορισμένων ( του επαναστατικού τους πληκτρολογίου )
    Τους αποκλειεις αυθις απο την κατηγορία Ε ( ουτοι συνήθως χαχανιζουσι ασκόπως χαπτοντες άλευρα ...)

    Εάν δε μπει κανείς στον κόπο να " ομφαλοσκοπησει" τον πρωκτοδακτυλιον τους ( ο εν σχήματος φινιστρινιου) θα βγάλει το συμπέρασμα πως ανήκουν στις υπόλοιπες κατηγορίες αμπανταμ μαζι και ταυτοχρόνως

    Ήτοι πρόκειται περι ανημπορων λαμογιο- ηλιθίων ...

    Και τα εναγωνια ερωτηματα που μπαίνουν ,ειναι εάν ουτοι


    1)ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ

    2) ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΠΥΡΟΥΝ ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΤΟΥΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητε κ. Καζακη, σημερα μιλουσα για σενα και οσα μας ειχες πει στο Βολο τον Σεπτεμβρη του 2012 με αφορμη τον ΕΝΦΙΑ.
    ΕΙΧΕΣ ΠΕΙ ΤΟΤΕ : Δεν θελουν μονο το πετρελαιο και το αεριο, αλλα και τα σπιτια μας. Και ειχαν σηκωθει 3500 κοσμος να σε φαει. Θυμαμαι που κοιτουσα διπλα μου ( δεν σηκωθηκα γιατι ειχες δικιο κατα την φτωχη μου γνωμη τοτε ) και ελεγα ποτε θα φαω καμμια αδεσποτη απο το μενος καποιων κυριως ηλικιωμενων, που στο ακουσμα οτι θα μας παρουν τα σπιτια εξεμανησαν. Που ειναι τωρα ολοι αυτοι αναρωτιεμαι τακτικα ? Θα τα παρουν τα σπιτια και δεν θα ανοιξει ρουθουνι.
    Εγω παλι δεν πιστευω οτι μας εκαναν μαγια.
    Πιστευω οτι ο Ελληνας το εχει στο DNA του να ειναι "παρτακιας". Δηλ. δεν πιστευει οτι εχει ψηφισει τετοιους αδιστακτους κυβερνωντες και οτι που θα παει, καποτε θα τελειωσει. Παντα με καποιο μαγικο τροπο τα δυσκολα τελειωναν.
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ακομη, οτι ΤΕΛΟΣ υπαρχει μονο οταν τα παρουν ΟΛΑ. Και δυστυχως ουτε οι αρχαιοι ημων προγονοι ειχαν καταλαβει οτι ηταν δουλοι των Τουρκων. Εκαναν 400 χρονια για να το εμπεδωσουν.
    Να μην κανουμε κι εμεις αλλα τοσα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βαγγελης Φωτιαδης8 Αυγούστου 2014 στις 11:06 π.μ.

    Υπαρχουν τοσο ηλιθιοι ανθρωποι που πραγματικα σε κανει να αναρωτιεσαι... Δηλαδη διαβαζουν ενα κειμενο και νομιζεις οτι βρισκονται στο επιπεδο της 1ης δημοτκου. "Να ενα μηλο" κτλ...Ρε ειναι δυνατον; Τι μαλακες ειναι ολοι αυτοι ρε; Παμε καλα; Τι στο διαολο, εχουν κατουρησει μεσα στο μυαλο τους;

    Ο αλλος ρωταει αν εισαι υπερ του κραχ! Χωρις να μπορει να σκεφτει οτι το κραχ ανηκει σε ενα συγκεκριμενο οικονομικο συστημα το οποιο λειτουργει εις βαρος μας. Πως ειναι δυνατον να μην ειμαστε υπερ του κραχ; Απλα το κραχ απο μονο του δεν δινει λυση. Ειναι απλα μια στιγμη αποδυναμωσης του συστηματος και ευκαιρια για οσους πλητονται ωστε η αντιδραση τους να φερει αποτελεσμα. Δεν καταλαβαινει οτι ο ιδιος που δεν ειναι υπερ του κραχ ειναι υπερ του συστηματος που του εχει σκισει τον κωλο. Ποσο ευκολο ειναι να γκρεμισεις μια οικοδομη που ειναι τελεια και δυνατη και ποσο ευκολο να την γκρεμισεις οταν οι κολωνες τις εχουν αρχιζει να ραγιζουν και μια μια να γκρεμιζονται; Ποσο πιο απλα να το πουμε ρε πουστη;

    Οσο για τον αλλο τον παπαρα πιο πανω που καθεται και προτεινει και λυσεις χωρις να καταλαβαινει στοιχειωδεις εννοιες τι να πω; Πραγματικα ειναι ατυχες που δεν υπαρχει ενας μετρητης IQ μεσα σε καθε υπολογιστη ωστε να μπλοκαρονται ολες αυτες οι εμετικες μαλακιες που υπαρχουν μεσα στο μυαλο του καθε ανωμαλου. Αν και υπαρχει περιπτωση αυτος ο βλακας να ειναι και ο ιδιος ο Σαμαρας...

    Παντως εχω την εντυπωση οτι αυτες οι περιπτωσεις αρχιζουν να μειωνονται σχετικα, με περισσοτερο κοσμο να αρχιζει πραγματικα να σκεφτεται.

    Ή κανω λαθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κυριε καζακη μιλωντας για παραγωγα προφανως δεν εννοουμε μονο συμβολαια μελλοντικης εκπληρωσης που αφορουν προιοντα και ασφαλεια απο μελλοντικους κινδυνους, αλλα και στοιχηματα αθλητικου τυπου, οπως αν ενας χρηματιστηριακος τυπος θα ανεβει η θα κατεβει, δηλαδη πονταρω στα μαυρα η στα κοκκινα, καζινο δηλαδη. σωστα? και να υποθεσω οτι τετοιου ειδους στοιχηματα δεν γινονταοι απο ιδιωτες επενδυτες μεμονωμενα αλλα απο οργανωμενα θεσμικα κεφαλαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απολύτως ορθόν. Υπάρχουν παράγωγα καιρού, που βάζουν στοιχήματα με τις καταστροφές που θα επιφέρουν ισχυρά καιρικά φαινόμενα. Παράγωγα θανάτου, που αφορούν την εκτίμηση θνησιμότητας ενός πληθυσμού ανάλογα με την κατάσταση στην οποία έχει περιπέσει (πόλεμος, επιδημία, κοκ)

      Διαγραφή
  13. Καλησπερα κραχ δηλαδη σημαινει και κουρεμα καταθεσεων κυριε καζακη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πάντως ο Dow Jones έκλεισε με κέρδη τη Παρασκευή. Άκυρες οι προβλέψεις σου για κραχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποκλίνομαι μπροστά στη βαθιά γνώση και την οξυδέρκεια που σε διακρίνει!

      Διαγραφή
    2. κ. Καζακη, κατι τέτοιοι οξυδερκης τυποι είναι που λενε ότι πεφτεται εξω στις εκτιμησεις σας.
      Εχουν μαλλον την εντυπωση, αυτά που λετε, θα γινουν την επομενη ωρα.

      Διαγραφή
    3. ο οξυδερκης, οι οξυδερκεις οι πολλοι. γραμματικη δημοτικου.

      Διαγραφή
  15. Ευαγγελάτος Γεώργιος9 Αυγούστου 2014 στις 4:38 π.μ.

    Βεβαίως, ό,τι έχεις και δεν έχεις πάει υπέρ του κράτους δήθεν και των τραπεζιτών στην ουσία. Σου κρατούν τα λεφτά έναντι, γιατί σου λένε δεν έχουμε άλλα περιθώρια σαν κράτος από την κατάσχεση του ιδρώτα σου, δήθεν για να ζήσουν οι πολλοί, στην ουσία για να κερδίσουν οι λίγοι και ισχυροί. Γ. Ευασγγελάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θα τυπωθει η ανακοινωση για τον εμφια κεντρικα;η να τυπωσουν οι πυρημες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προσωπικά πιστεύω ότι και κράχ να γίνει οι γνωρίζοντες απο μέσα τα πράγματα θα λάβουν τα μετρα τους και τελικά ο απαίδευτος κόσμος,που ούτε και ενδιαφέρεται να παιδευθεί,θα πληρώσει την νύφη. Δυστηχώς δίχως ηγέτες κανένας λαός δεν προχώρησε απο μόνος του διότι η ηγεσία αποτελέι το οργανωτικό κέντρο και τον σύνδεσμο μεταξύ των μελών ενός συνόλου. Κύριε Καζάκη είπατε ότι δεν περιμένατε πως θα άφηναν οι Έλληνες να φτάσουν εδώ τα πράγματα. Προσωπικά το περίμενα απόλυτα, ειδικά όταν είδα την κατάληξη των αγανακτησμένων και την αδιαφορία των συμπολιτών μου. Για να είμαι ειλικρινής περιμένω,μιάς και ο πλανήτης φλέγεται απο πολέμους και αλλάγές συνόρων, τον διαμελισμό της Ελλάδας,στύλ Γιουγκοσλαβίας, ξεκινώντας απο τη Θράκη μιά και η Κύπρος είναι τελειωμένη υπόθεση. Ακολουθεί η Μακεδονία και κάποια στιγμή η Ελλάδα θα φτάσει μέχρι την Λαμία. Και όλες αυτές οι προβλέψεις δίχως να είμαι μάντης,απλά ένας Έλληνας πολίτης με λίγη κοινή λογική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος, ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης»

      Διαγραφή